HOW DO WE START? ¿Cómo empezamos?
Match the information with the pictures about COVID19
(Relaciona la información con las imágenes a cerca de COVID 19)
WHAT WILL I LEARN TODAY ¿Qué aprenderé hoy?
Adapt information in an oral performance using digital tools to give suggestions about COVID19.
WHAT WILL I DO? ¿Qué haré?
Listen
to the song and number in order the sentences
Escucha la canción y enumera en ordenen las oraciones.
Escucha la canción y enumera en ordenen las oraciones.
Washing Hand" Corona Song
(ENGLISH VERSION)
(Ghen Cô Vy)
Practice the pronunciation of the vocabulary before to continue
(Practica la pronunciación del vocabulario antes de continuar)
Listen to the audio and practice:
NOW! Ahora!
Using the information of grammar and vocabulary from lesson 1, 2, 3 and 4, make an oral presentation in video about COVID 19.
Usando la información de gramática y vocabulario de las lecciones 1, 2, 3 y 4, prepara una presentación oral en vídeo acerca de COVID19.
👀USE YOUR MAIN MAPS.(Haz uso de tus mapas mentales.)
CRITERIA OF ORAL PRESENTATION (criterios para la presentación oral)
- PRONUNCIATION AND ENTONATION (pronunciación y entonación)
- VOCABULARY OF SYMPTOMS (síntomas)
- HOW TO PREVENT THE COVID19? (Cómo prevenir el COVID19)
WHAT CANNOT YOU DO IN QUARANTINE? ¿Qué no puedes hacer en cuarentena?
- THE VIDEO SHOULD BE NO LESS THAN ONE MINUTE(El video debe ser no menor de un minuto)
👉Send the video to my private whatsapp.
WHAT DID I LEARN? ¿Qué aprendí hoy?
DO I ASK MYSELF? Me pregunto
- Do you consider you are exposed to this illness? Why?
- How do you feel with the lessson?
RECUERDA:
Enviar la foto de momento que estés desarrollando la clase en la página y el video a mi WHATSAPP PRIVADO.
Atte.
Miss Rosalia Solis Chávez
Cellphone - 992223343
#Istayathome