Pages

LESSON 5: HOW MUCH HEALTHY FOOD DO YOU EAT?



Families--> 2nd A-B-C-D-E-F

HOW DO WE START? ¿Cómo empezamos?

Identify 5 foods and 5 drinks from the picture.
  Identifica 5 comidas     y     5  bebidas   de        la     imagen.      

WHAT WILL I LEARN TODAY? ¿Qué aprenderé hoy?

Give opinion about healthy food by answering questions using quantifiers to prevent illnesses.
Opina sobre alimentación saludable respondiendo preguntas usando cuantificadores para prevenir enfermedades


WHAT WILL I DO? ¿Qué haré?

Let’s remember (recordemos)
1.  Read the text and classify the countable and uncountabe food
     Lee el texto y clasifica la comida contables y no contables.

FOCUS IN THE UNDERLINED WORD
Enfócate en las palabras subrayadas
COUNTABLE
Contable
UNCOUNTABLE
No contable
Ex: donuts



Ex: water = agua
Take note in your notebook (toma nota en tu cuaderno)



GRAMMAR POINT


2.  Using the information of grammar (SOME – ANY – MANY - MUCH) and vocabulary (FOOD - DRINKS) answer the following questions.
Usando la información de gramática y vocabulario responde la siguiente pregunta.
TAKE NOTE IN YOUR NOTEBOOK.
EX: HOW MUCH SODA SHOULD WE DRINK? Cuanta gaseosa deberíamos beber?

  WE SHOULDN’T DRINK ANY SODA. Nosotros no deberíamos beber ninguna gaseosa

1.      HOW MUCH MILK SHOULD WE DRINK?
-
2.      HOW MANY CARROTS SHOULD WE EAT?
-
3.      HOW MUCH FISH SHOULD WE EAT?
-
4.      HOW MANY HAMBURGUERS SHOUD WE EAT?
-
5.      HOW MUCH JUICE SHOULD WE DRINK?
-

WHAT DID I LEARN? ¿Qué aprendí hoy?)

DO I ASK MYSELF? Me pregunto
-         Do you consider it is important to eat healthy? Why?
-         How do you feel with the lesson?

Enviarme una foto del momento que estés desarrollando (usando el blog) y una foto de las actividades 1 y A MI WHATSAPP PRIVADO


Miss Rosalia Solis Chávez
👉Cellphone - 992223343