Pages

LESSON 7: HOW DOES THE ENVIRONMENT CHANGE IN QUARENTINE TIME?




En esta oportunidad solo registrarás tus evidencias del desarrollo de la clase en el llenado del formulario y sus diversas secciones que aparece al final del blog. NO SERÁ NECESARIO ENVIAR AL WHATSAPP TUS EVIDENCIAS,

HOW DO WE START? ¿Cómo empezamos?

Look at the picture and answer the question in the SECTION 1 of the form at the end of the lesson.
Mira la imagen y responde la pregunta en la sección 1 del formulario al final de la sesión.

What do you think about the picture?

What will I learn today? ¿Qué aprenderé hoy?

Compare our now and before environment, giving opinion in written sentences to care our community home.
Compara nuestro medio ambiente dando opiniones en textos escritos para cuidar nuestro hogar comunitario.

What will I do? ¿Qué haré?

Watch, listen and practice the vocabulary 
Observa, escucha y practica el vocabulario.




Check the grammar explanation
Revisa la explicación gramatical

COMPARATIVES
We use comparatives to compare two objects, two people, two places or two animals.
Nosotros usamos comparativos para comparar dos objetos, dos personas, dos lugares o dos animales.


EXAMPLE: Using the vocabulary from the video.


The river is cleaner than the street.
El río está más limpio que la calle.


NOW !!

Using the vocabulary and the comparatives, writes sentences according the pictures that show in the SECTION 2 of the form,
Usando el vocabulario y los comparativos, escribe oraciones de acuerdo a las imágenes mostradas en la sección 2 del formulario (al final del blog).

What did I learn? ¿Qué aprendí?

Answer the questions that show the SECTION 3 and 4 of the form.
Responder las preguntas que muestra la sección 3 y 4 del formulario.



FOR MORE INFORMATION:
Check the grammar👆 and vocabulary👆 pages.